Ataşehir 0216 455 23 32
Videolar

Ortodonti hakkında merak ettiğiniz sorulara cevaplar.

Dişlerinizin konumu yanlış ve bundan dolayı estetik sıkıntılarınız varsa evet ortodontik tedavi sizin için en sağlıklı yöntem olacaktır. Süreden ya da metal görüntüden rahatsızsanız bunu doktorunuzla konuşabilirsiniz. Ortodonti sadece dişlerin ön yüzeyinden takılan metal braketlerle yapılmak zorunda değildir. Estetiğinize önem veriyorsanız porselen braketler, lingual ortodonti, invisalign alternatif olabilir. Kısa sürede ve gereksiz yere dişlerinize düzelttirmek için yaptıracağınız protezler ömür boyu diş sağlığınızın bozulmasına neden olabilir.
Ortodonti tüm çiğneme sisteminin yeniden oluşturulduğu ayrıntılı bir tedavidir. Diş protezleri veya implant gibi yöntemlerle karşılaştırıldığında aslında oldukça ekonomiktir. Tedavi ücretini belirleyen tedavi planı, tedavi süresi ve kullanılan malzemelerdir.
Yeni teknoloji kapaklı braketlerin kullanılmasıyla tedaviler 2 yıldan az sürmektedir. Hastanın durumuna bağlı olmakla beraber tedavi süresi 1-3 yıl arasında değişmektedir.
Dişler ve onu destekleyen dokular sağlıklı olduktan sonra her yaşta ortodontik tedavi mümkündür. Daimi dişlerin çıkmasını takiben 6-7 yaş civarında ortodonti uzmanına muayene olmak gerekir. Ortalama 12-13 yaş civarı tedavi için uygun dönemdir ancak bazı durumlarda daha erken ya da daha geç başlanılması gerekir.
Tedavi ücretleri ve maliyetler tedavi planına, bu tedavinin süresine ve kullanılacak malzemeye bağlı değişmektedir. Bazı tedaviler sadece ortodontiyle tamamlanırken, diş hekimliğinin farklı branşlarının dahil olduğu interdisipliner ya da multidisipliner durumlar ortodontinin üzerine ek maliyetler getirebilir. İlk muayene ve tanışma sonrasında tedavinin ortalama maliyeti hakkında bilgi sahibi olursunuz.
Ağrı hissi kişiden kişiye değişmektedir. Bazı hastalarda tedavinin başladığı ilk üç gün diş hassasiyeti olabilmektedir. Bu durum ağrı kesicilerle kolaylıkla kontrol altına alınabilir. Bundan başka, alışma sürecinde kullanılan apareye bağlı ilk birkaç hafta yanakta ve dudakta tahrişler oluşabilmektedir. Ortodontik mumlarla bu durumun önüne geçilebilir.
Ortalama 4-6 hafta arasında değişmektedir. Tedavi başlangıcında ve tedavi sonlarına doğru randevuların sıklığı artabilir.
Randevu günü o gün için planlanan iş hakkında hastaya bilgi verilir ve işlem uygulanır. Randevu sonunda gelecek seans planlan işlem kaydedilir ve hastanın sorunu olmadığından emin olunduktan sonra seans tamamlanır. Ortalama bir randevu yaklaşık 15 -20 dakika sürer. Braketlerin ilk yapıştırıldığı ve tellerin çıkartılacağı seanslar yaklaşık bir saat sürmektedir.
Ortodontik tedavi sağlıklı diş ve diş etlerine sahip bireylere uygulanabilir. Diş etlerinde kanama veya diş çürükleri varsa hasta diş hekimine yönlendirilir ve ağız sağlığının iyi olduğundan emin oluncaya kadar tedavi başlangıcı ertelenir.
Ortodontik tedavi dişlere zarar vermez. Ağız bakımını sağlayan hastalarda tedavi sorunsuz bir şekilde sürerken, ihmal eden hastalarda diş eti kanamaları ve çürük başlangıçları meydana gelebilir.
Ağıza uygulanan apareyler veya teller kırılır ya da zarar görürse vakit kaybetmeden doktorunuzu aramanız gerekir.Ağıza uygulanan apareyler veya teller kırılır ya da zarar görürse vakit kaybetmeden doktorunuzu aramanız gerekir.